Projecte La Mar de Net
Es tracta d’un projecte en format d’itinerari educatiu que promou la participació activa de l’alumnat dels centres educatius per implicar-los en el desenvolupament de propostes amb l’objectiu de trobar una resposta als reptes del nostre mar.
Per alumnes de 3r a 6è de primària. Una durada entre 12 i 18h, repartides en 6 mesos. Al ritme que decideixi el docent entre el gener i el juny.
-
Pesca sostenible
-
Eduació secundària
Educació primària
-
A la pròpia escola
Organitza
Federació Territorial de Confraries de Pescadors de GironaFUNDACIÓ PRIVADA PER A LA CREATIVACIÓ C. Pic de Peguera, 15, A 17003 Girona Tel. +34 972 245 000 carola@fundaciocreativacio.org www.fundaciocreativacio.org
https://mardenet.creativationchallenge.com/
Espai
A la pròpia escolaDurada
Entre 12 i 18h, repartides en 6 mesos.Objectius
Es convida a infants i joves de les comarques del litoral gironí a portar a terme un itinerari educatiu i que coneguin la tasca que desenvolupen els pescadors i pescadores recollint el plàstic que troben al mar. A partir d’aquest coneixement, poder idear projectes al seu entorn proper per tal de minimitzar l’impacte humà, tenir cura i protegir el nostre mar.
Continguts
El projecte consta de 2 reptes:
1. L’ESCOLA
La contaminació per plàstics ha esdevingut un dels principals problemes que amenacen el medi marí, arribant a causar greus problemes en els ecosistemes i fins i tot en la salut de les persones. Què podeu fer a la vostra escola per reduir el consum de plàstic? O per donar-hi una nova vida? Necessitem projectes realistes, que puguin implementar-se al centre educatiu per reduir el consum i millorar els hàbits de l’alumnat. Els petits canvis són poderosos.
2. EL MUNICIPI
No podem protegir el que no estimem, i no podem estimar el que no coneixem. Necessitem projectes per incentivar el coneixement i la protecció de la biodiversitat. Cal generar noves experiències educatives pels infants i joves que visiten els vostres municipis. Les propostes han de generar una manera diferent de conèixer la biodiversitat d’un litoral marítim únic.
Metodologia
Els centres educatius s’inscriuen al projecte i comencen a executar-lo al gener. Requereix una dedicació d’entre 12 i 18 hores, que es poden repartir com vulguin els docents fins finalitzar el curs i es recolza en una plataforma online. Les fases del projecte són:
1. L’ITINERARI
Es desenvolupa a l’aula, conduït pels docents amb l’acompanyament i les
eines de la Fundació per a la Creativació. L’alumnat té l’oportunitat de reflexionar, idear, proposar, executar i comunicar les seves propostes per presentar solucions
innovadores per fer front als reptes esmentats.
2. LA DESCOBERTA
L’alumnat i l’equip docent participarà d’una experiència immersiva amb una visita a la llotja de mar on podreu conèixer el projecte de primera mà, resoldre dubtes, inspirar-vos per fer un gran projecte de preservació del medi marí. Les llotges que es visiten són a Roses, Palamós i Blanes.
3. EL CONCURS
Les propostes desenvolupades per l’alumnat d’entre 3r i 6è de primària formaran part d’un concurs entre tots els centres educatius, on es seleccionaran les millors i rebran un reconeixement.